En dan ineens... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Cynthia - WaarBenJij.nu En dan ineens... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Cynthia - WaarBenJij.nu

En dan ineens...

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

17 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

En dan ineens zit je in Afrika!

Nou ja ineens… Er ging een lange en vermoeiende reis voorbij voordat ik aangekomen was in de warmte. Woensdag 16 januari vertrokken ik samen met mijn ouders, broer en zus naar Schiphol. Daar kwamen mn lieve vriendinnetjes Florin en Stefanie me ook gezellig uitzwaaien. Nog even een bakje koffie en voor ik het wist moest ik al door de douane heen. Mn eerste vlucht van Amsterdam naar Cairo verliep voorspoedig. Ik zat lekker aan het gangpad dus kon mn benen mooi strekken. Naast mij zat niemand en bij het raam zat een man uit Egypte, Ahmed. Al na 5 minuten kreeg ik zijn visite kaartje zodat als ik in egypte kom ik hem kan opzoeken!! Jeeejj mn eerste vriend gemaakt. Na een uur had ik contact met een steward (die ook Ahmed heet) en heb toen een hele tijd achterin het vliegtuig gezeten. Erg handig al die extra drankjes . Eenmaal in Cairo aangekomen, dat was rond 20.30, moest ik tot 11 uur wachten op mn volgende vlucht. Daar kwam ik een jongen en een meisje tegen die beide uit Zuid-Afrika kwamen waar ik gezellig mee heb lopen kletsen. Het vliegtuig had uiteindelijk een dik uur vertraging. Joost mag weten waarom maar ik denk dat als ze efficitenter werken dit helemaal nergens voor nodig was. Maar zoals de Zuid-Afrikaanse rastadude zei: Chill man… Your in Africa… Door de vertraging hoefde ik maar 3 uur te wachten in Johannesburg. Om 8 uur sochtends kwam ik daar aan. Eerst door de douane heen en je visa regelen. Ik had die al maar toch moest het een eeuw duren voordat ze een stempeltje wilde zetten. Hier moest ik ook mijn bagage weer ophalen en opnieuw inchecken. Het leuke van Joburg is dat ze tig borden hebben hangen maar op geen enkele stond waar ik nou heen moest. Uiteindelijk had een mannetje (Ahmed) nadat hij ruzie had gemaakt met andere mannetjes mij begeleid naar de juiste plek. Ik moest eerst richting de uitgang zodat ik weer bij de ingang kwam en toen 2 verdiepingen omhoog. Eenmaal mn bagage gedropt had ik nog een uurtje welke ik had besteed aan lezen op mn mooie nieuwe E-reader.
Om ongeveer 13 uur kwam ik aan in Port Elizabeth. Hier werd ik opgehaald door Sonja en naar het vrijwilligershuis gebracht. Hier heb ik een simkaart gekregen met zuid Afrikaans nummer. Mijn nummer is 0761345609. Landcode voor hier is 0027. Het nummer werkt nu nog niet, krijg het kaartje nog niet aan de praat. Hopelijk doet ie het morgen wel. Waarschijnlijk krijg ik nog een ander nummer weer maar als dat zo is dan laat ik het nog wel weer weten.
Morgen word ik om half 10 opgehaald door Will (de eigenaar van het project) om naar de Farm te gaan.

Liefs Cynthia


Oh ja.. Voor degene die het leuk vinden om mijn stem weer eens te horen geef ik 2 opties. Misschien dat de ene niet werkt, dan is er nog een tweede optie.

Bel900: deze kost 10 cent per minuut.

1. Je belt 0900-5600869.

2. Wacht tot je contact hebt met Bel0900.nl.

3. Toets mijn volledige zuid afrikaanse nummer, inclusief de toegangscode 0027, sluit af met een hekje (#)
en je wordt doorverbonden door Bel0900!

Hallobuitenland: 15 cent per minuut
1)Toets 0900-0583.
Wacht tot u de welkomstboodschap van HalloBuitenland hoort ("Welkom bij HalloBuitenland...") voordat u verdergaat.
2)Toets nu het telefoon nummer dat u wilt bellen zoals u dat anders ook zou doen. Dus het volledige nummer met de landcode ervoor (0027).
3)Sluit af met een # (hekje) en u wordt doorverbonden

Het nummer dat je moet intoetsen is dus: 0027761345609.

  • 17 Januari 2013 - 22:28

    Han Knuppe:

    Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. Zo tussen de regels door kan ik niet vernemen dat je moe bent van de reis. Ik zou echt wel zeer moe zijn. Nu gaat het dus gebeuren. Nogmaals veel plezier toegewenst en we bellen. Kussen en de groeten van papa, mama,robin en jessica

  • 18 Januari 2013 - 10:52

    Froukjen:

    Heeee famke,

    Zo hee, ben je gewoon al in Afrika. Fijn dat de reis goed is verlopen en je al "vrienden"hebt gemaakt :D.
    Vandaag dus naar de plaats van bestemming. Hopelijk heb je lekker geslapen en ga je een super tijd tegemoet. Geniet er van.

    Dikke kus Frouk.

  • 18 Januari 2013 - 12:03

    Roelie:

    Fijn om te lezen dat je goed in Afrika bent aangekomen.Moest steeds aan je denken,leuk dat je al mensen hebt leren kennen joh!
    Heel veel plezier en een hele fijne tijde in Afrika.

    xxx Roelie

  • 26 Januari 2013 - 18:41

    Elianne:

    he lieve schat, dus alweer een heel avontuur! en hoe is het nu? veel beleeft? en nog steeds naar je zin?
    dikke kus elianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 23338

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 17 Januari 2014

This is Africa

01 Oktober 2011 - 06 December 2011

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: