Nog een maand! - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Cynthia - WaarBenJij.nu Nog een maand! - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Cynthia - WaarBenJij.nu

Nog een maand!

Door: cynthiak

Blijf op de hoogte en volg Cynthia

02 September 2011 | Nederland, Drachten

Hallo Allemaal.

Op verzoek van heel veel mensen dan toch maar een soort van een reisblogje aangemaakt. Ik ga proberen om hier tijdens mijn verblijf in Zuid-Afrika hier af en toe een klein verslagje te plaatsen. Aangezien ik niet weet of ik daar makkelijk toegang heb tot internet kan ik niet beloven dat ik elke week of 2 weken zo zal zijn.

Zoals de titel al aangeeft duurt het nog een maand voordat ik het vliegtuig in stap! De tijd vliegt echt voorbij. Toen ik voor het eerst met de reis bezig ging was het maart. Toen leek alles nog zo ver weg maar nu ben ik echt aan het aftellen!

Op zaterdag 1 oktober vlieg ik om 17.15 vanaf schiphol om de volgende dag om 11:55 te landen op Port Elizabeth, waar ik de komende 2 maanden zal verblijven. Ik vlieg via london en Johannesburg. Moet dus helaas 2 keer overstappen maar dat breekt te reis ook wel weer een beetje.

Ik ga eerst 5 weken in een township vrijwilligers werk doen. Ik weet nog niet precies of dat in een schooltje of in een weeshuis zal zijn of op de dagopvang maar het lijkt me alledrie leuk om te doen. Ik heb gezegd dat ik graag dat wil doen waar ik het meest nodig ben.
Dan ga ik ong 1 week met andere vrijwilligers met een jeep een stuk van de oostkust bij langs. Onderweg gaan we dan dingen bezoeken en bekijken. De laatste 3 weken ga ik op een rehabilitationcentrum voor cheetah's werken. Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn.

Omdat ik ook weer eens terug zal moeten komen vlieg ik 5 december om 15.15 vanuit Afrika om op 6 december om 14.15 op schilhol aan te komen.

Ik geloof dat het daar als ik er ben een uur later is omdat het hier dan wintertijd is maar dit weet ik niet zeker.

Ohhhh wat heb ik er veel zin in!! Kan echt NIET wachten!
Aan de ene kant vind ik het ook wel weer spannend hoor. Ik zie namelijk best wel op tegen de vlucht die ik alleen ga maken en het is altijd maar afwachten of de koffer wel overkomt en de mensen je daar wel komen ophalen. Maar aan de andere kant denk ik dat dit een overgetelijke tijd voor mij gaat worden!
Qua voorbereiding heb ik alles al geregeld. Ik moet alleen nog wat kleine dingetjes aanschaffen zoals deet en zonnebrand en verfrissingsdoekjes enzo. Van de week heb ik al mijn geld opgehaald. Wat is het leuk om andere biljetten in handen te hebben! Er staat een leeuw, een buffel en een cheetah op de biljetten echt heel leuk. Zal kijken of ik er een foto van kan maken.

Ik heb begrepen van de site dat je een emailadres ik kan vullen om zo op de hoogte te blijven als ik weer een verhaaltje post. Volgens de site moet ik dat ook in kunnen vullen maar op de een of andere manier lukt dat niet.

Verder moet ik ook nog uitvogelen hoe deze site precies werkt.

Liefs Cynthia.

  • 02 September 2011 - 12:49

    Yvonne:

    Hej!

    Wat leuk dat je dit bijhoudt, kzal zeker regelmatig kijken om te checken waar je bent en hoe het met je gaat ;-)

    xxx

  • 02 September 2011 - 16:57

    Roelie:

    Hey meid!
    Ik vind het onwijs te gek dat je dit allemaal gaat doen en wat leuk dat je dit zo bij gaat houden.Ook ik zal zeker je verslag gaan volgen.

    liefs mij xxx

  • 03 September 2011 - 08:10

    Katja:

    Hey,
    Nou spannend hoor. Over een maand is het zo ver.
    Vanuit een vandaag zonnig Hurdegaryp wil ik je heel veel plezier wensen daar in Zuid Afrika en ik zal je verhalen wel lezen binnenkort.

    Liefs Katja.

  • 03 September 2011 - 13:00

    Laura:

    Haj Skat!

    Leuk, leuk, leuk!!!

    Ik blijf je volgen hoor;)

    xxx!

  • 07 September 2011 - 11:27

    Anita:

    Hey!!!
    Ik ga je zeker volgen!!!
    xxx

  • 27 September 2011 - 11:39

    Nelleke:

    Ik heb me aangemeld hoor en blijf je zeer zeker volgen, heel veel succes!
    Liefs, Nelleke

  • 30 September 2011 - 20:16

    Froukjen:

    He lievelieve skot,

    Morgen is het dan zover, je gaat naar Afrika en ik gun het je zooooo!!!!!
    Je gaat het vast geweldig hebben en ik ben heel erg benieuwd naar alle verhalen die je daar beleeft.

    Heel veel plezier en tot heel snel.
    Geniet ervan, je bent een kanjer en hebt t verdiend.

    Dikke kus Frouk.

  • 30 September 2011 - 20:16

    Froukjen:

    He lievelieve skot,

    Morgen is het dan zover, je gaat naar Afrika en ik gun het je zooooo!!!!!
    Je gaat het vast geweldig hebben en ik ben heel erg benieuwd naar alle verhalen die je daar beleeft.

    Heel veel plezier en tot heel snel.
    Geniet ervan, je bent een kanjer en hebt t verdiend.

    Dikke kus Frouk.

  • 01 Oktober 2011 - 13:51

    Yvonne:

    Wij wensen jou supermooie weken toe !!!

    Tut xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cynthia

Actief sinds 01 Sept. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 23339

Voorgaande reizen:

16 Januari 2013 - 17 Januari 2014

This is Africa

01 Oktober 2011 - 06 December 2011

Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: